Καλό σου ταξίδι Μαρία Δημητριάδη

και πήρες του καιρού τ΄ αλφαβητάρι
και της αγάπης λόγια φυλαχτό
για νά ΄βρει πάλι ρίζα το χορτάρι
και πήρες την ελπίδα και τη χάρη
ψηλά να πας να χτίσεις κιβωτό
με την ελπίδα μόνο και τη χάρη

Μα πώς να μην ξεχάσεις την αυλή σου
και την παλιά τη γνώμη καθενός
όσους κρυφά περπάτησαν μαζί σου
να σημαδεύουν πάλι τη ζωή σου
και νά ΄σαι το πουλί κι ο κυνηγός
στις μαύρες λαγκαδιές του παραδείσου

Μια σπουδαία ερμηνεύτρια του ελληνικού πενταγράμμου, η Μαρία Δημητριάδη, «άφησε» αυτό τον κόσμο τα ξημερώματα της Τετάρτης 7 Ιανουαρίου, σε ηλικία 58 ετών. Τελευταία της επιθυμία ήταν να αποτεφρώσουν το σώμα της και να σκορπίσουν την στάχτη της στην θάλασσα…

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ
dimitriadimaria Η Μαρία Δημητριάδη γεννήθηκε στην Αθήνα, στον Ταύρο, όπου μάλιστα η ίδια διατέλεσε & δημοτικός σύμβουλος τη δεκαετία του ’70. Άρχισε το τραγούδι από πολύ νωρίς, αλλά μετά τις πρώτες μεγάλες επιτυχίες της, για αρκετά χρόνια, κυρίως κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 & του ’90, έμεινε «εκτός κυκλώματος».

Η Μαρία Δημητριάδη διαθέτει σπάνια, ζεστή & ιδιαίτερη φωνή, με μεγάλο ερμηνευτικό εύρος, η οποία όμως -καλώς ή κακώς- συνδέθηκε με τη δεκαετία του ’70 & με το «πολιτικό τραγούδι». Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 τραγούδησε μερικά σπουδαία έργα της εποχής, όπως το «Ήλιος ο πρώτος» του Μαρκόπουλου, σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη, (από όπου & η κλασσική ερμηνεία «Κάτω στης Μαργαρίτας το αλωνάκι»), αλλά έγινε ευρύτερα γνωστή τραγουδώντας από πολύ νωρίς Θεοδωράκη, & αργότερα, Θάνο Μικρούτσικο (τα «Πολιτικά τραγούδια» σε στίχους του Ναζίμ Χικμέτ & αρκετοί άλλοι δίσκοι ήταν οι καρποί αυτής της συνεργασίας).

Όλα αυτά κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, κατά τη διάρκεια δηλαδή της δικτατορίας & της μεταπολίτευσης. Το συγκεκριμένο αυτό στυλ όμως, του «πολιτικού τραγουδιού», την στιγμάτισε, & την ακολούθησε κατά τη διάρκεια της καριέρας της, πράγμα όχι πάντα θετικό για την ίδια. Τη δεκαετία του ’80 πάντως, η Δημητριάδη προσπάθησε να τραγουδήσει πράγματα εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους, πιο λυρικά, από Χατζιδάκι («Για την Ελένη», σε στίχους Μιχάλη Μπουρμούλη) μέχρι ακόμα & Στέφανο Κορκολή («Το μαγικό κλειδί» το ‘87).

Το ’96 έκανε μια όχι & τόσο επιτυχημένη προσπάθεια επιστροφής με έναν ροκ δίσκο, το «Αύριο», παραγωγή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου & ολόκληρης της ομάδας του. Έναν δίσκο πάντως για τον οποίο & η ίδια ακόμα η Δημητριάδη δεν αναφέρεται θετικά. Ήταν πάντως η επάνοδός της στο τραγούδι μετά από αρκετά χρόνια ηθελημένης «εξαφάνισης», που έγινε κυρίως για να μεγαλώσει τον γιο της. Από το ’96 & πέρα έχει πάρει μέρος σε αρκετές συναυλίες, του Γιάννη Μαρκόπουλου, του Ηλία Ανδριόπουλου, αλλά δεν έχει ξαναηχογραφήσει δίσκο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ξεκίνησε την καριέρα της στη δισκογραφία μ’ ένα ιστορικό ερωτικό τραγούδι του Σταύρου Ξαρχάκου που ακουγόταν στην ταινία «Κορίτσια στον ήλιο», με τον Γιάννη Βόγλη και την Αν Λόμπεργκ. Ο μικρός δίσκος που κυκλοφόρησε με αυτό το τραγούδι γράφει μόνο το όνομά της, «Μαρία», και ελάχιστοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για τη μετέπειτα ερμηνεύτρια πολιτικών τραγουδιών Μαρία Δημητριάδη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: